بین 12 تا 18 سال

کلسیم

کلسیم برای ساخت استخوان ها و دندان های قوی نیاز است. باید بدانید بسیاری از افراد در این گروه سنی کلسیم را به مقدار لازم دریافت نمی کنند. کمبود کلسیم بین پسران بین 9 تا 13 سال و دختران بین 9 تا 18 سال در سراسر جهان بسیار رایج است. و اگر این نیاز رفع نشود در سنین بالاتر پوکی استخوان و مشکلات دهان و دندان گریبان گیر خواهد شد.مکمل کلسیم فوراور آمریکاکه همراه با ویتامین دی است یکی از قدرتمند ترین مکمل ها برای رفع این نیاز است.

ویتامین A

برای بینایی , بهتر عملکرد بهتر ریه ها و دستگاه تنفسی , کلیه ها و قلب مصرف ویتامین A از ضروریات است. پزشکان توصیه می کنند پسران نوجوان ۱۴ تا ۱۹ ساله، ۹۰۰ میکروگرم و دختران ۱۴ تا ۱۹ ساله، ۷۰۰ میکروگرم در روز باید ویتامین A مصرف کنند.

مولتی ویتامین دیلیساخت کشور آمریکا یکی از بهترین مکمل های غذایی است که علاوه بر تامین ویتامین آ , ویتامین های مورد نیاز نوجوان شما را در اختیار او قرار میدهد.


ویتامین گروه B

این ویتامین ها به تبدیل غذا به انرژی مورد نیاز بدن کمک می کنند و علاوه بر آن پوست سالم , سلول های خونی سالم , وعملکرد بهتر مغز و سیستم عصبی را برای نوجوان شما به ارمغان می آورند.

چون برای بعضی از افراد جذب ویتامین B از طریق غذا دشوار است در نتیجه در صورت کمبود این گروه ویتامینی عواقب مخربی چه در جوانی و چه در سنین بالاتر گریبان گیر افراد می شود.

مولتی ویتامین دیلی که از گیاهان ویتامین ها را استخراج کرده یکی از بهترین مکمل های غذایی است که علاوه بر تامین انواع ویتامین , بسیاری از گروه B را هم تامین می کند.


ویتامین D

اگر این ویتامین نباشد جذب کلسیم در بدن با اختلال رو به رو می شود و در نتیجه استخوان هایی بد شکل و نرم و بسیار شکننده برای نوجوان شما به همراه دارد. تامین این ویتامین برای جلوگیری از پوکی استخوان در بزرگسالی لازم است.

پزشکان توصیه می کنند روزانه این ویتامین برای دختران و پسران نوجوان ۱۴ تا ۱۹ ساله ۱۵ میکروگرم باشد.

مکمل غذایی کلسیم دی توسط بسیاری از پزشکان توصیه میشود.

ویتامین E

عملکرد مناسب سوخت و ساز بدن و قدرت سیستم ایمنی و احتمالا جلوگیری از آلزایمر و سرطان پروستات از نتایج مصرف ویتامین E است. در نتیجه کمبود آن عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.پزشکان توصیه می کنند نوجوانان سن ۱۴ سال و بالاتر،‌ ۱۵ میلی گرم در روز مصرف کنند.

مکمل غذایی آرکتیک سی مورد توصیه بسیاری از پزشکان سراسر جهان می باشد.

ویتامین C

بدن انسان قادر به ساخت ویتامین C نیست.پس در صورت تامین نشدن این ماده مهم سیستم ایمنی,سیستم تنفسی, سیستم خونرسانی و رگ ها, و در کل بدن انسان دچار اختلال و ناتوانی می شود.طبق توصیه پزشکان میزان مصرف روزانه این ویتامین برای نوجوانان پسر بین ۱۴ تا ۱۹ سال، ۷۵ میلی گرم و برای دختران ۶۵ میلی گرم می‌باشد.

چون ویتامین سی خیلی زود از بدن دفع می شود, بسیاری از پزشکان مکمل ویتامین سی با جو دوسر را پیشنهاد می دهند تا زمان ماندگاری و تامین این ویتامین مهم در بدن افزایش یابد.

جمع بندی :

در این مقاله سعی شد برای جلوگیری از بیماری های نوجوان شما در آینده ویتامین و املاحی که مورد نیاز ایشان بود را به زبان ساده خدمت شما عرض شود. مکمل های غذایی فراوانی در داروخانه ها موجود است اما در صورتی که بدون مشورت با کارشناسان جغد سفید و خرید برند های نامطمئن ممکن است آسیب هایی به بدن مصرف کننده وارد شود ویتامین های اصلی و باکیفیت مورد نیاز خود و خانواده ی عزیزتان را به راحتی و خیالی آسوده از جغد سفید دریافت کنید.


توصیه میکنیم مقاله ویتامین های ضروری برای نوزاد من چیه؟را مطالعه بفرمایید.