1. آهن: برای سلامتی پوست، مو و ناخن‌ها لازم است. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز اساسی است.بسیاری از پزشکان مکمل نیچرمین را برای تامین این ماده در بدن توصیه می کنند.

2. ویتامین C: بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن، تثبیت وضعیت کلاژن پوست، کاهش خطوط ریز و چین پوست و لک‌های آن از جمله خواص این ویتامین هستند.توصیه کارشناسان استفاده از ویتامین سی همراه با جو دوسراست.

3. ویتامین D: برای رشد و تقویت استخوان‌ها، افزایش سیستم ایمنی بدن، فعالیت بهتر کبد، پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و تنظیم شدت بیماری‌های التهابی مفاصل مفید است.پزشکان مکمل دی کلسیم را پیشنهاد می دهند.

4. ویتامین E: باعث سلامتی پوست، مو و ناخن‌ها می‌شود، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

یکی از بهترین مکمل های غذایی در این باره مکمل آرکتیک سی است که تاثیرات فوق العاده ای بر بدن انسان دارد.

5. ویتامین B12 و فولیک اسید: برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از تولید سلول‌های سرطانی، بهبود وضعیت خون و افزایش تولید سلول‌های خون اساسی مفید است. فولیک اسید هم برای حفظ سیستم عصبی، انرژی بخشیدن به بدن، بهبود عملکرد مغز، تقویت سیستم ایمنی بدن و تکثیر سلول‌های خون اساسی است.اکثر افرادی از کمبود ب 12 و فولیک اسید رنج میبرند. به همین خاطر کارشناسان مکمل b12که همراه با فولیک اسید است را پیشنهاد می دهند.


6. منیزیم, روی و سلنیوم: بهبود عملکرد عضلات و عصبی، تقویت استخوان و جلوگیری از فشار خون بالا از جمله خواص منیزیم هستند.روی هم افزایش سیستم ایمنی بدن و تکثیر سلول‌های خون اساسی، بهبود وضعیت پوست ، و مساعدت در درمان بعضی از بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.تاثیرات سلنیوم تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از خرابی و تلف کلیه و کبد، افزایش تولید سلول‌های خون‌ساز و مساعدت در درمان بعضی از بیماری‌های پوستی از خصوصیات این ماده می‌باشند.
برای این منظور توصیه ما مولتی ویتامین دیلی است که توسط بسیاری از کارشناسان تغذیه سراسر جهان توصیه شده است.



تهیه شده توسط کارشناسان جغد سفید